https://hackopletka-mag4.cms.webnode.page/l/this-is-a-blog-post-with-images/

dotazník vip

27.03.2025

 KDO JE MŮJ IDEÁLNÍ ZÁKAZNÍK1.DEMOGRAFICKÉ ÚDAJE Odpovědi
Pohlaví žena
Věkové rozpětí 45-68
Místo bydliště: (město, venkov, konkrétní region?)předměstím malé město
Rodinný stav: (svobodný/á, ženatý/vdaná, děti?) vdaná, děti, vnoučata
Vzdělání: (základní, středoškolské, vysokoškolské, specifický obor?) střední nebo vysokoškolské
Profese a kariéra: (čím se živí, jaký má kariérní směr?)učitelka ve speciální škole, zdravtní sestra, prodavačka

2. ZÁJMY A PREFERENCE
Hlavní zájmy a koníčky: (co ho baví, jak tráví volný čas?)  rodina, děti, vnoučata, ruční práce

Jaké produkty/služby ho zajímají? módní dopnky, zbpží pro děti
Jaké značky preferuje a proč?
Jaké trendy sleduje? (móda, technologie, udržitelnost...) móda, přítoda, udržitelnost
Kde získává informace? (sociální sítě, magazíny, odborné články, TV...)

3. ŽIVOTNÍ STYL
Je to ranní ptáče nebo sova? sova
Jak vypadá jeho běžný den? práce, péče o děti, hídání děti, domácnost
Dbá o svůj vzhled? (sportuje, dodržuje dietu...) zdravá výživa, cvičení, procházky,příroda
Na čem šetří? na sobě
Co dělá na jaře? procházky
Co dělá v létě? dovolená
Co dělá na podzim? procházky,příroda
Co dělá v zimě? hory, lyžování
Jaké je jeho největší přání? Po čem skutečně touží, když se nikdo nedívá? mít čas pro sebe
Jak mu můj produkt/služba pomůže k naplnění těchto přání? 
Jaká témata ho zajímají? Co právě čte?příroda, tvorba pro děti,hudba,ruční práce
Co nejčastěji hledá na Google? zábavu pro děti

4. FINANČNÍ SITUACE
Jaká je jeho finanční situace? dobrá
Jaký je jeho/její měsíční příjem? 20000
Jaký je příjem partnera?30000
Jaký je jeho průměrný měsíční rozpočet na nákupy? 20000
Jak přemýšlí o financích? (šetří, investuje, impulzivně utrácí?) opatrně

5. CHOVÁNÍ PŘI NAKUPOVÁNÍ
Nakupuje více online nebo offline? offline
Jak často nakupuje online? vyjímečně
Jakým způsobem vyhledává produkty/služby? (Google, sociální sítě, recenze...) od známých informace
Jaké kanály komunikace preferuje? (e-mail, telefon, chat, sociální sítě...) telefon, chat
Jaké faktory ho motivují k nákupu? (sleva, kvalita, doporučení, rychlost doručení...)sleva,doporučení
Má tendenci reagovat na reklamy, nebo spíš hledá doporučení od ostatních? (např. aktivní v diskuzích vs. pasivní pozorovatel) doporučení od známých
Jak často potřebuje vidět reklamu, než nakoupí? ani ne

6.PROBLÉMY A POTŘEBY
Primární archetyp mého zákazníka můžete doplnit i sekundární archetyp
Jaké problémy řeší v oblasti, kde nabízím své produkty/služby? potřeba
Jaké konkrétní signály naznačují, že klient už problém řeší? (např. už se snažil něco změnit, ale neuspěl) zajímá se a vyptává se
Jak moc je frustrovaný ze současného stavu? (mírná frustrace vs. urgentní potřeba změny)
Co by se stalo, kdyby problém neřešil? Jaké by to mělo důsledky pro jeho život? 
Jak mu můj e-shop pomůže tyto problémy vyřešit?
Jaké překážky mu brání v nákupu? (nedůvěra, cena, složitost objednávky, špatné zkušenosti...) váhá ,málo nakupuje
Jaká je jeho vnitřní motivace k nákupu? Jak se chce skutečně cítit? (zákazník si kupuje "transformaci k lepšímu", ne produkt. spkojeně, pohodlně

7. ZKUŠENOSTI S E-SHOPY
Jaké jsou jeho předchozí zkušenosti s online nákupy? moc jim nevěří
Jaké jsou jeho předchozí zkušenosti s e-shopy v mojí nebo podobné oblasti? ne moc dobré
Má i negativní zkušenosti? ano
Jaké má očekávání od e-shopu? (rychlé doručení, zákaznická podpora, snadné vrácení...) kvalitní zboží, které není zbytečné
Jaké má požadavky na doručování a platby?
V jakém období nebo situacích nejčastěji nakupuje? (svátky, sezónní výprodeje...)
Je součástí určitého profesního nebo zájmového společenství? (např. fitness komunita, IT specialisté...)
Jak se zákazník má cítit, když otevře můj balíček? rdostně a spokojeně
Jak vypadá naše společná budoucnost? sna se ke mně bude vracet

8. OSTATNÍ
Pro koho se moje produkty nehodí?   

Koho nechci mít za svého zákazníka? člověka,který neví, co chce a je těžké se na výrobku s ním domluvit
Jaké chování zákazníka je pro mě problematické? (reklamace, nespokojenost, nereálná očekávání...) nemá přesnou představu