KDO JE MŮJ IDEÁLNÍ ZÁKAZNÍK1.DEMOGRAFICKÉ ÚDAJE Odpovědi
Pohlaví žena
Věkové rozpětí 45-54 let
Místo bydliště: (město, venkov, konkrétní region?) venkov,malé město
Rodinný stav: (svobodný/á, ženatý/vdaná, děti?) vdaná,vnoučata,babička
Vzdělání: (základní, středoškolské, vysokoškolské, specifický obor?) středoškolské,vysokoškolské,učitelky
Profese a kariéra: (čím se živí, jaký má kariérní směr?)učitelky speciální školy, prodavačky,servírky,pedikérka
2. ZÁJMY A PREFERENCE učitelky speciální školy, prodavačky,servírky,pedikérka
Hlavní zájmy a koníčky: (co ho baví, jak tráví volný čas?) ruční práce,vnoučata
Jaké produkty/služby ho zajímají? dekorace,výrobky pro děti,háčkovné šperky
Jaké značky preferuje a proč?
Jaké trendy sleduje? (móda, technologie, udržitelnost...)móda,udržitelnost
Kde získává informace? (sociální sítě, magazíny, odborné články, TV...)
3. ŽIVOTNÍ STYL internet,blog,
Je to ranní ptáče nebo sova? ranní ptáče
Jak vypadá jeho běžný den? pracovní, akce s dětmi
Dbá o svůj vzhled? (sportuje, dodržuje dietu...) zdravá výživa,cvičení
Na čem šetří?elektřina, na sobě
Co dělá na jaře? procházky, zahrádka
Co dělá v létě? procházky,dovolená
Co dělá na podzim? procházky,zahrádka
Co dělá v zimě? lyžování,pobyty na horách
Jaké je jeho největší přání? Po čem skutečně touží, když se nikdo nedívá? bezpečí, být módní,trendy,klid
Jak mu můj produkt/služba pomůže k naplnění těchto přání? moje výrobky jsou na hackopletka-mag.cz
Jaká témata ho zajímají? Co právě čte? příroda,zdravá výživa, praktické výrobky
Co nejčastěji hledá na Google?
4. FINANČNÍ SITUACE informace,módní doplňky,
Jaká je jeho finanční situace?základní, střední
Jaký je jeho/její měsíční příjem?15000
Jaký je příjem partnera?30000
Jaký je jeho průměrný měsíční rozpočet na nákupy? impulzivní
Jak přemýšlí o financích? (šetří, investuje, impulzivně utrácí?)
5. CHOVÁNÍ PŘI NAKUPOVÁNÍ šetří
Nakupuje více online nebo offline? offline
Jak často nakupuje online? občas
Jakým způsobem vyhledává produkty/služby? (Google, sociální sítě, recenze...) sociální služby, recenze
Jaké kanály komunikace preferuje? (e-mail, telefon, chat, sociální sítě...) telefon,sociální sítě
Jaké faktory ho motivují k nákupu? (sleva, kvalita, doporučení, rychlost doručení...) kvalita,doporučení,praktičnost,sleva,
Má tendenci reagovat na reklamy, nebo spíš hledá doporučení od ostatních? (např. aktivní v diskuzích vs. pasivní pozorovatel) slevy,doporučení
Jak často potřebuje vidět reklamu, než nakoupí?
6.PROBLÉMY A POTŘEBY
Primární archetyp mého zákazníka můžete doplnit i sekundární archetyp
Jaké problémy řeší v oblasti, kde nabízím své produkty/služby? praktičnost,udržitelnost,móda
Jaké konkrétní signály naznačují, že klient už problém řeší? (např. už se snažil něco změnit, ale neuspěl) ptá se známých
Jak moc je frustrovaný ze současného stavu? (mírná frustrace vs. urgentní potřeba změny)mírná
Co by se stalo, kdyby problém neřešil? Jaké by to mělo důsledky pro jeho život? nebude trendy,nebude se cítit dobře
Jak mu můj e-shop pomůže tyto problémy vyřešit?
Jaké překážky mu brání v nákupu? (nedůvěra, cena, složitost objednávky, špatné zkušenosti...) nedůvěra
Jaká je jeho vnitřní motivace k nákupu? Jak se chce skutečně cítit? (zákazník si kupuje "transformaci k lepšímu", ne produkt.
7. ZKUŠENOSTI S E-SHOPY
Jaké jsou jeho předchozí zkušenosti s online nákupy? nedůvěra
Jaké jsou jeho předchozí zkušenosti s e-shopy v mojí nebo podobné oblasti? nejistota
Má i negativní zkušenosti? ano
Jaké má očekávání od e-shopu? (rychlé doručení, zákaznická podpora, snadné vrácení...) jistota výrobku, kvalita,rychlost
Jaké má požadavky na doručování a platby? rychlé doručení,za kvalitu zaplatí
V jakém období nebo situacích nejčastěji nakupuje? (svátky, sezónní výprodeje...)
Je součástí určitého profesního nebo zájmového společenství? (např. fitness komunita, IT specialisté...) fitness,rodina
Jak se zákazník má cítit, když otevře můj balíček? spokojenost, radost
Jak vypadá naše společná budoucnost? dlouhodobě,mám zboží pro všechny věkové skupiny
8. OSTATNÍ
Pro koho se moje produkty nehodí?
Koho nechci mít za svého zákazníka?
Jaké chování zákazníka je pro mě problematické? (reklamace, nespokojenost, nereálná očekávání...) očekávání,nespokojenost
Jsem majitelka webu hackopletka-mag.cz,vyhledej mi ideálního zákazníka
Vložte svůj text...